Розвиток креативного мислення учнів
на уроках української мови та літератури
Найголовніше
завдання виховання та навчання – пробудити в дитині жагу до пізнання. Розвинені
навички креативного мислення дозволяють майбутньому громадянину грамотно
ставити власну мету й досягати її.
В основу креативної педагогіки покладені
евристичні методи навчання та пошукова діяльність учнів. Об’єктами пізнавальної
діяльності є не тільки проблеми і завдання, але й індивідуальний потенціал
учнів.
Креативна педагогіка – це сукупність теорії, методів, методології пошуку принципово нових рішень, яка розглядається як предмет, що забезпечує виховання творчої особистості.
Креативна педагогіка – це сукупність теорії, методів, методології пошуку принципово нових рішень, яка розглядається як предмет, що забезпечує виховання творчої особистості.
Використання технології розвитку критичного мислення не самоціль, а
засіб створення доброзичливості й порозуміння, зняття з душі дитини відчуття
страху, навіювання впевненості у своїх силах, налаштування на успіх, виявлення здібностей
дотворчості.
Безпосередньо з технологіями розвитку критичного мислення пов'язана організація активного читання, каліграфічного, чистого, грамотного, продуманого письма.
Безпосередньо з технологіями розвитку критичного мислення пов'язана організація активного читання, каліграфічного, чистого, грамотного, продуманого письма.
Мета креативної педагогіки:
-
відхід від фактологічних знань, нав’язування, навантаження;
-
створення «технології мислення»;
-
навчання техніки інтелектуальної роботи;
-
формування особистих творчих якостей;
-
підвищення мотивації навчання.
Завдання
креативної педагогіки:
-
пробудити мислення учнів;
-
показати учням красу слова;
-
викликати прагнення доводити власну думку;
-
креативно систематизувати сказане.
Потребою нашого часу є творчий
учитель, котрий грунтовно володіє знаннями традиційної методики, творчо
використовує їх, удосконалює й оновлює методи викладання, розвиває в учнів
різні креативні якості:
-
уміння альтернативно мислити;
-
спроможність нестандартно працювати з навчальним матеріалом;
-
здатність творчо засвоювати навчальний матеріал;
-
бажання систематично експериментувати, застосовуючи нові підходи до
вивчення твору;
-
прагнення до самозбагачення інтелектуальної, моральної,
емоційно-вольової, естетичної сфери.
Завдання
педагога: управляти процесами творчого пошуку, йдучи від
простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності та
спрямованості школяра, розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність
розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розв'язувати
дедалі складніші творчі завдання.
Теорія
розвитку критичного мислення: контрольованість, самостійність,
рефлексивність (самоаналіз), цілеспрямованість, обґрунтованість,
самоорганізованість, усвідомленість.
Роль нетрадиційних та
розвивальних завдань:
-
спостереження над образною мовою твору;
-
складання словників;
-
виділення та пояснення метафор, порівнянь;
-
самостійний вибір теми творчої роботи;
-
висловлення власних спостережень, припущень;
-
порівняльні характеристики героїв;
-
аналіз літературного твору крізь призму
сучасності;
-
написання поетичних творів.
Нетрадиційні завдання та
вправи з української мови та літератури для розвитку креативного мислення учнів:
•
«мислитель»;
•
«детективи»;
•
«письменники»;
•
«німий» диктант;
•
«майстри слова»;
•
перетвори одне слово на інше.
Немає коментарів:
Дописати коментар