вівторок, 24 жовтня 2017 р.

Розвиток креативного мислення учнів



Розвиток креативного мислення учнів
на уроках української мови та літератури
       Найголовніше завдання виховання та навчання – пробудити в дитині жагу до пізнання. Розвинені навички креативного мислення дозволяють майбутньому громадянину грамотно ставити власну мету й досягати її.
       В основу креативної педагогіки покладені евристичні методи навчання та пошукова діяльність учнів. Об’єктами пізнавальної діяльності є не тільки проблеми і завдання, але й індивідуальний потенціал учнів.
       Креативна педагогіка – це сукупність теорії, методів, методології пошуку принципово нових рішень, яка розглядається як предмет, що забезпечує виховання творчої особистості.
       Використання технології розвитку критичного мислення не самоціль, а засіб створення доброзичливості й порозуміння, зняття з душі дитини відчуття страху, навіювання впевненості у своїх силах, налаштування на успіх, виявлення здібностей дотворчості.
      
Безпосередньо з технологіями розвитку критичного мислення пов'язана організація активного читання, каліграфічного, чистого, грамотного, продуманого письма.
       Мета креативної педагогіки:
-         відхід від фактологічних знань, нав’язування, навантаження;
-         створення «технології мислення»;
-         навчання техніки інтелектуальної роботи;
-         формування особистих творчих якостей;
-         підвищення мотивації навчання.
       Завдання креативної педагогіки:
-         пробудити мислення учнів;
-         показати учням красу слова;
-         викликати прагнення доводити власну думку;
-         креативно систематизувати сказане.
                  Потребою нашого часу є творчий учитель, котрий грунтовно володіє знаннями традиційної методики, творчо використовує їх, удосконалює й оновлює методи викладання, розвиває в учнів різні креативні якості:
-         уміння альтернативно мислити;
-         спроможність нестандартно працювати з навчальним матеріалом;
-         здатність творчо засвоювати навчальний матеріал;
-         бажання систематично експериментувати, застосовуючи нові підходи до вивчення твору;
-         прагнення до самозбагачення інтелектуальної, моральної, емоційно-вольової, естетичної сфери.
       Завдання педагога: управляти процесами творчого пошуку, йдучи від простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості школяра, розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розв'язувати дедалі складніші творчі завдання.
       Теорія розвитку критичного мислення: контрольованість, самостійність, рефлексивність (самоаналіз), цілеспрямованість, обґрунтованість, самоорганізованість, усвідомленість.
Роль нетрадиційних та розвивальних завдань:
-         спостереження над образною мовою твору;
-         складання словників;
-         виділення та пояснення метафор, порівнянь;
-         самостійний вибір теми творчої роботи;
-         висловлення власних спостережень, припущень;
-         порівняльні характеристики героїв;
-         аналіз літературного твору крізь призму сучасності;
-         написання поетичних творів.
       Нетрадиційні завдання та вправи з української мови та літератури для розвитку креативного мислення учнів:
         «мислитель»;
         «детективи»;
         «письменники»;
         «німий» диктант;
         «майстри слова»;
         перетвори одне слово на інше.







Немає коментарів:

Дописати коментар