Для батьків

Чи повинні учні прибирати у приміщеннях школи?

  Примусова праця заборонена. Це передбачає і Конституція України, і Загальна декларація прав людини, повідомляє «Судово-юридична газета».

Якщо ми говоримо про школу, то Закон «Про освіту», нова редакція якого набрала чинності, регламентує дане питання і визначає, що ніхто з учнів (зараз їх стали називати претендентами освіти) не може бути примушений до роботи в школі.

Робота на школу (участь в суботниках, прибирання класних кімнат і т.п.) є пережитком радянського минулого. Тим більше, що до такої діяльності учнів часто залучали внаслідок неправомірного (на думку вчителя) поведінки учня.

Якщо дитину залучають в школі до таких «добровільно-примусових» робіт, батьки можуть скаржитися до керівництва школи, спочатку розібравшись в тому, хто саме є ініціатором примусу. За результатами розгляду скарги буде проведено службове розслідування і вжиті заходи, аж до звільнення вчителя.

У разі відсутності рішення хвилюючого питання силами самої школи, рекомендуємо звертатися до відповідних управлінь освіти. Завдяки новим реформам в цій сфері планується створення окремого агентства, яке буде допомагати Міністерству контролювати стан справ в школах і розбиратися в ситуаціях, коли дітей змушують щось робити на благо навчального закладу.

Якщо перераховані вище поради вирішити наболіле питання не допомогли, сміливо звертайтеся до правоохоронних органів або, в разі підозри про наявність певного змови, в прокуратуру.

Слід знати, що публічна догана дитини вчителем при однокласниках також є неприпустимим. Самі школярі можуть відмовитися вислуховувати нотації педагога. Усі виниклі ситуації повинні розбиратися тільки індивідуально, в присутності батьків дитини.

 

АНКЕТА ДЛЯ БАТЬКІВ
1.     П.І.Б. учня____________________________________________________
2.     Домашня адреса_______________________________________________
3.     Телефони: дом.________________ моб.____________e-mail___________
4.     Відомості про батьків:

П.І.Б.
Місце роботи
Посада
№ телефона робочий
№ телефона мобільний
Мати учня






Батько учня






5.     У дитини є  (потрібне виділити):
А) власна кімната;
Б) окреме робоче місце;
В) немає окремого робочого місця.
     6. Домашнє завдання дитина виконує (потрібне підкреслити) :
         А) самостійно;
         Б) за допомогою батьків;
         В) інше______________________________________________________
    7.Чи є в дитини домашні обовязки?
А)  так ;                         Б) ні;                       В) інше________________________
8. Чи є в родині компютер ?
А)  так ;                         Б) ні;                       В) інше________________________
9. Чи є доступ до Інтернету?
А)  так ;                         Б) ні;                       В) інше________________________
10.Скільки часу дитина проводить за комп’ютером ?     ______________________________________________________________
11.Скільки часу дитина проводить в Інтернеті?____________________________________________________________________________________________________________________________
12. Які гуртки, секції, студії, заняття з репетитором дитина відвідує у позаурочний час?_________________________________________________________________________________________________________________________________
13. Ваші пропозиції до оцінювання навчальних досягнень дитини впродовж перших двох місяців навчання________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
14. Окремі побажання та пропозиції стосовно Вашої дитини:
А) класному керівникові_____________________________________________
Б) учителям-предметникам___________________________________________
В)шкільному психологу______________________________________________
Г)медичній сестрі школи_____________________________________________
(Класний керівник збирає анкети, відповідає на запитання батьків)

Поради батькам п’ятикласників
1. Якщо Вас щось турбує в поведінці дитини, якомога швидше зустріньтеся і обговоріть це із класним керівником, шкільним психологом.
2. Якщо в родині відбулися події, що вплинули на психологічний стан дитини, повідомте про це класного керівника. Саме зміни в сімейному житті часто пояснюють раптові зміни в поведінці дітей.
3. Цікавтеся шкільними справами, обговорюйте складні ситуації, разом шукайте вихід із конфліктів.
4. Допоможіть дитині вивчити імена нових учителів, запропонуйте описати їх, виділити якісь особливі риси.
5. Порадьте дитині в складних ситуаціях звертатися за порадою до класного керівника, шкільного психолога.
6. Привчайте дитину до самостійності поступово: вона має сама збирати портфель, телефонувати однокласникам і питати про уроки тощо. Не слід відразу послаблювати контроль за навчальною діяльністю, якщо в період навчання в початковій школі вона звикла до контролю з вашого боку.
7. Основними помічниками у складних ситуаціях є терпіння, увага, розуміння.
8. Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?». Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу. Запам'ятовуйте окремі імена, події та деталі, про які дитина вам повідомляє, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні розмови про школу.
Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень.
9. Ваша дитина має оцінювати свою гарну успішність як нагороду, а неуспішність - як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість. Висловлюйте заклопотаність, якщо у дитини не все добре в школі. Постарайтеся наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень вони можуть привести до емоційних проблем.
10. Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі. Продемонструйте інтерес до цих завдань. Якщо дитина звертається до вас з питаннями, пов'язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх. Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.
11. З'ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв'язок між його інтересами і предметами, що вивчаються в школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений фільм. Шукайте будь-які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, отримані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.
12. Особливі зусилля прикладайте для того, щоб підтримати спокійну та стабільну атмосферу в домі, коли в житті дитини відбуваються зміни. Намагайтеся уникнути великих змін чи порушень в домашній атмосфері. Спокій домашнього життя допоможе дитині більш ефективно вирішувати проблеми в школі.




Немає коментарів:

Дописати коментар